‌علیرضا آَشناگر خبرداد؛
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آَشناگر استاندار سمنان بابیان اینکه ۸۳ درصد از تسهیلات اشتغال روستایی استان پرداخت‌شده است، گفت: کرونا محدودیت‌هایی را در زمینه اشتغال روستایی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۲۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 02 December 2020

 

استاندار سمنان ظهر چهارشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان ضمن بیان اینکه حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در استان به‌واسطه شیوع بیماری کرونا و تشدید محدودیت‌ها، از اولویت‌های اصلی در استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: تاکنون ۸۳ درصد از تسهیلات مصوب استان در زمینه‌ی اشتغال روستایی و عشایری پرداخت‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید بحث تسهیلات کرونا و عدم استقبال مطلوب از این فرصت، آسیب‌شناسی شود، یادآور شد: اقدامات لازم در این خصوص به‌منظور بهره‌گیری حداکثری و رونق و جهش تولید در استان در دستور کار قرار گیرد.

علیرضا آشناگر بابیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین استان، محدودیت‌هایی را در زمینه اشتغال ایجاد کرده است، افزود: امروز اولویت اصلی ما در استان حفظ اشتغال موجود و پس‌ازآن تلاش برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رسیدن به سقف تعهدات در زمینه اشتغال است.

آشناگر با اشاره به اینکه در بحث بیمه بیکاری در استان پرداخت‌ها به‌موقع و منظم صورت گرفته و هیچ‌گونه اعتراض کارگری در این بخش را شاهد نبودیم، خاطرنشان کرد: سه هزار نیروی اشتغال به چرخه تولید در واحدها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان نشان از رونق تولید و حرکت به سمت جهش تولید علی‌رغم شیوع ویروس کرونا دارد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ پرونده تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان در بانک‌ها در حال بررسی است، گفت: با پرداخت این مبلغ و اجرایی شدن طرح‌ها، زمینه اشتغال دو هزار و ۷۰۰ نفر دیگر در استان فراهم می‌شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه حتی اشتغال یک فرد نیز می‌تواند معیشت یک خانواده در جامعه را تحت تأثیر قرار دهد، اضافه کرد: نیاز است تا مسئولین به‌دوراز کاغذبازی و دلسرد کردن مردم، زمینه تسهیل امور را با استفاده از منابع موجود، بخش خصوصی و فعال‌سازی بازار سرمایه و قرار گرفتن در کنار مردم، فراهم کنند.

آشناگر با اشاره به اینکه محدودیت‌های به وجود آمده در منابع اعتباری در کشور و همچنین کاهش سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند برجهش تولید اثرات منفی داشته باشد، اذعان کرد: محدودیت‌ها نباید به عاملی برای دلسردی، یأس و بی‌انگیزگی در بخش صنعت و تولید استان و کشور تبدیل شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه می‌توان با استفاده از منابع موجود دولتی، ظرفیت بخش خصوصی و استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه، همراه با اصلاح بهره‌وری در بخش‌های مختلف، در جهت عمل به شعار سال و تقویت و جهش تولید گام برداشت، بیان کرد: بازار سرمایه با اقبالی که از سوی مردم مواجه شده بود، ظرفیتی بسیار مهم و مطلوب برای تأمین منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی شاخص و همچنین تقویت بخش صنعت و تولید بود که متأسفانه با برخی اقدامات نابجا و کارشکنی برخی حقوقی‌های شرکت‌ها، دچار آسیب شد که خوشبختانه در حال حاضر با اقدامات دولت و مجلس، نشانه‌هایی از امید روشن‌شده و اعتماد عمومی مردم مجدد به بازار سرمایه بازگشته است که این امری ارزنده است.

استاندار سمنان تسریع درروند نهایی سازی اقدامات و راه‌اندازی و ثبت شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان امری لازم و ضروری دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا با نهایی سازی و وارد شدن این شرکت به بازار بورس، مردم استان که دارای سهام عدالت بوده و روش سهامداری غیرمستقیم را انتخاب نمودند، هرچه زودتر از سود و منفعت این سهام برخوردار شوند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار